Informatikai képzések

Ingyenes, államilag támogatott képzések itt: Székesfehérvár, Aba, Bodajk, Felcsút, Isztimér, Iváncsa, Polgárdi, Sárosd!

35 órás számítógép kezelői, szövegszerkesztői, digitális készség fejlesztése tanfolyam teljesen ingyen állami támogatással

A tanfolyamra bárki jelentkezhet, aki 65 évnél nem idősebb, de elsősorban azok számára ajánlott, akik:

  • pályakezdő fiatalok
  • munkanélküliek
  • közmunkások
  • rendszeres jövedelemmel nem rendelkezők
  • nyugdíjasok
  • GYES-ről GYED-ről, GYET-ről, ápolási díjról visszatérők egy vagy több eltartottal egyedül élő felnőtt megváltozott munkaképességűek
  • alacsony iskolai végzettségűek (általános iskola) és szakképesítéssel nem rendelkezők
  • etnikai kisebbséghez tartozó személyek
  • bárki, akit érdekel a számítógép kezelése :)

A képzés minden résztvevő számára teljesen ingyenes.

A csoportok létszáma 15 fő.
A képzésben résztvevők a képzés végén Tanúsítványt kapnak.

A jelentkezők párhuzamosan másik támogatott informatikai képzésen nem vehetnek részt.

A képzés ideje: 2017. márciusi kezdés - áprilisi befejezés (3,5 hét = 7 alkalom)

A képzés időbeosztása: heti 2x5 tanóra hétköznap délelőtt vagy délután vagy heti 1x5 tanóra szombaton

A képzés az alábbi projekt keretén belül valósul meg:

GINOP-6.1.2 „Digitális szakadék csökkentése”

A projekt célja a lakosság digitális kompetenciájának növelése, mely a munkaképes korú felnőtt lakosság körében hozzájárul a foglalkoztathatóság javításához, ösztönzi a társadalmi felzárkózást segítő további felnőttkori tanulást, javítja a hozzáférést az IKT (információs és kommunikációs technológiák) használatot igénylő technológiai környezetben megnyíló álláslehetőségekhez.

Jelentkezés:

Telefonon: Katedra Nyelviskola 06-30/610-5031

 


Programozás és kódolás 7-14 éves gyerekeknek

Programozd Te a Jövőt! - Tanulj Programozni!

A logikus gondolkodás és a problémamegoldó készség fejlesztése alsós és felsős korosztályok számára

Programozni jó… Miközben programozol, megismered a saját gondolkodásodat, fejleszted a logikádat és a tanulási készségedet. Egyfajta alkotó varázslat...

Tanulj programozni mert:

  • Megtanít logikusan gondolkodni
  • Megtanít tanulni és javulhatnak tanulmányi eredményeid
  • Fejlődik a problémamegoldó képességed és kreativitásod
  • Fejlődik algoritmikus gondolkodásod, megtanulsz folyamatokban gondolkodni, tervezni, megtanulsz alkotni
  • Olyan képességekre teszel szert, melyeket később az élet különböző területein hasznosíthatsz
  • A megszerzett tudás magabiztossá tesz
  • Jelen digitalis világunkban ez a tudás egyre fontosabb, pár év múlva a programozói tudás ugyanolyan fontos lesz, mint egy idegen nyelv ismerete
  • Biztosak vagyunk abban, hogy élvezetes, vidám hangulatban, játékosan, könnyedén elsajátíthatod a programozás alapjait és készíthetsz saját számítógépes játékot, animációt, grafikát, aplikációt melyet megoszthatsz barátaiddal is.

 

Miről fogsz tanulni?

  • Scratch
  • Kodu
  • Stancyl

Mindhárom program gyerekbarát, blokkszerű programozási megoldással szerkeszthető, ahol a parancsok grafikus elemek segítségével vannak megjelenítve. Színük és formájuk segít a megkülönböztetésükben. A „fogd és vidd” technikának köszönhetően – az egér segítségével – a parancskészlet részről egyszerűen áthúzható a parancs a programozói felületre, és mint egy legóépítményt, összeillesztjük a program darabjait. Jól látható lesz a program szerkezete, világosan kitűnnek az egymásba ágyazások. A parancsblokkokat könnyű mozgatni, a paramétereket, feltételeket egyszerű átírni. A módosítások tetszés szerint, bármikor elvégezhetők. Mivel a parancsokat nem kell gépelni, így szintaktikai hiba nem kerülhet a programba, így a kudarc kellemetlen élménye is elmarad.

 

Alsós korosztály számára (7-10 éves gyerekek):

Könnyű belátni: ha a diákok játéknak látják az eszközt, amit használniuk kell, sokkal tovább leköthetjük vele figyelmüket. S mialatt óriási lelkesedéssel merülnek el saját kis projektjük készítésében, észre sem veszik, mennyi alapvető fontosságú dolgot tanulnak a programozásról, algoritmizálásról és még sok kapcsolódó témakörről.

Ez csak játék, nem valami bonyolult programozás! – fogják mondani miközben szinte észrevétlenül sajátítják el a Scratch-ben a programozás alapjait.

A Scratch kreatív gondolkodásra, a logikai összefüggések megtalálására, valamint csapatmunkára tanítja a gyerekeket.

Azért Scratch, mert a fejlesztői (bostoni egyetem által kifejlesztett program) olyan programozói környezetet igyekeztek kialakítani, amely:

  • vizuális és interaktív, vagyis a programozó számára minden kéznél van jól látható helyen, így azonnal követheti az utasítások végrehajtásának az eredményét;
  • gyermekbarát, vagyis nemcsak a hagyományos matematikán alapuló, hanem olyan feladatok megoldására is alkalmas, amelyek érdekesek a gyermekek számára. A gyermekek mindig pontosan tudják, hogy mit szeretnének. Ebben a környezetben lehetőség van álló- és mozgóképi, hangi és zenei elemek párhuzamos ötvözésére, a gyermekek önálló kutatásokba kezdhetnek, miközben „észrevétlenül” tapasztalatot és programozói ismereteket szereznek.
  • szereplőközpontú, dinamikus, támogatja a játékok, animációk készítését. A különféle médiaelemek – kép és hang – vegyes használatával teret kap a programozó képzelőereje, és olyan interaktív programok születnek, ahol megmutatkozik a kreativitás.
  • A diák nemcsak a beépített elemeket használhatja, hanem elkészítheti és importálhatja a saját szükségleteinek és ízlésének megfelelőket is, ezért beépítésre kerülnek különböző grafikai programok használatának elsajátítása is.
  • objektumorientált. Egy Scratch program alapeleme a szereplő(k). A program parancsai, utasításai valójában a felhasznált szereplők tulajdonságait és viselkedését írják le.
  • A környezet többnyelvű így a diák nemcsak anyanyelvén, de angolul is elsajátíthatja az utasítás sorozatokat.

 

Felsős korosztály számára (11-14 éves gyerekek):

Ők azok a Z generációs fiatalok, akik már nehezen bírják, ha nincs WIFI azaz nincs „online világ”. Szabadidejük egy részét az online játékok töltik ki és sajnos „rabjai” az infokommunikációs eszközöknek, azonban tananyagunk segítségével megmutatjuk ezen eszközök okos használatát.

A programozás is lehet kreatív és intuitív! - a gyerekek akkor tanulják meg a programozást a legkönnyebben, ha ez együtt jár a felfedezés örömével, és több kreativitásra van szükségük, mintha csak egy átlagos videojátékkal játszanának.

Kodu és a Stencyl egy roppant kreatív és látványos programozási környezet, melyben nemcsak megtervezhetik és elkészíthetik játékaikat, de néhány perc után már játszhatnak is velük.

A kifejezetten játékok készítésére alkalmas Microsoft Kodu és Stencyl fejlesztőkörnyezet a vizuális programnyelv használatával segíti a diákokat, hogy a programozók gondolkodásmódját játékosan elsajátíthassák.

  • Könnyen elsajátítható, intuitív, ikon alapú grafikus programozási nyelvek, amelyek megalapozzák a későbbi, akár az iparban is használható szaktudást.
  • Mivel grafikus programozási nyelvekről beszélünk, gyakorlatilag szintaktikai hibákkal nem találkozunk, így a diáknak mindig sikerélménye lesz
  • Végrehajtásnál lépésről lépésre látjuk az utasítások sorozatát, ki tudjuk következtetni pontosan, hol követtük el a hibát, programunk teljes egészében átlátható.
  • A kreatív grafikus programozási technikával már a fiatal korúak esetében is fejleszteni lehet az algoritmikus gondolkodást, a programozói kompetenciákat.
  • Ha a diák eljut arra a szintre, hogy tud absztraktizálni, képes lebontani a feladatot egyszerű elemekre, majd ezeket visszaépíti egy logikus szerkezetbe, ami egy helyesen működő programot eredményez, akkor megérte a fáradozást tanár és diák számára egyaránt.

Ma már minden gyerek a gép előtt ül, hamarabb tudják megnyitni a programokat, mint járnának. Több egyetem és néhány szülő is arra jutott, hogy ideje ebből előnyt kovácsolni: miért ne tanulhatnának valamit játékosan, amit később előnyükre fordíthatnak bármilyen szakterületen.

Egyre többen ismerik fel, micsoda kincset adhatnak gyerekeik kezébe, ha már kiskoruktól fogva programozni tanítják őket, hogy ne csak használni tudják a pc-t.

Fontos, hogy a gyermekek megtanulják a matematikai és számítási fogalmakat, és ugyanakkor kreatívan, szisztematikusan, algoritmikusan gondolkodjanak. Számos olyan tanulási lehetőség van, amely a számítógépet nemcsak bizonyos anyagok szemléltetésére használja, hanem a számítógépes programozás segítségével, lehetőséget nyújt az aktivizáló tanulásra, a digitális és matematikai kompetenciák együttes fejlesztésére. Ahhoz, hogy a diák, a számítógép segítségével, tervezni és alkotni tudjon, szükséges valamilyen programozási nyelv ismerete.

A programozás fejleszti az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldó készséget,
a tervezési stratégiák – modularizáció és iteratív tervezés – megtanulását.
A programozás megtanít tanulni!

 

Időbeosztás

Heti 1 nap (2 vagy 3 tanóra)

Választható időpontok

H, K, Sz, Cs, P Szombat
15:40 - 17:10

17:20 - 18:50
08:30 - 10:00

10:10 - 11:40

Árak

Egy összegben fizetve Részletfizetés
59.000 Ft / tanév

30.000 Ft / félév
8.000 Ft / hó (2 tanóra esetén)

Érdeklődni:
BitBázis Székesfehérvár
Tel: 36 22 791 216
8000 Székesfehérvár, Palotai út 4.
www.bitbazis.hu

Kapcsolat

Kövess minket

Vélemények

"Jó tanárom volt, a rendelkezésre álló tananyag megfelelő volt, minden kérdésemre választ kaptam, mindenki nagyon segítőkész volt és szerettem a kis csapat tagjait, akikkel együtt tanultam.

Nagyon meg voltam elégedve mindennel, az időbeosztással, a rugalmassággal és főként az oktatás színvonalával. Két tanárt ismertem meg, mindketten nagyon felkészültek és kiváló pedagógusok.

"A színvonal megfelelő, minden eszköz és tényező adott a sikeres tanulmányokhoz, a tanárok megfelelően felkészültek, és pontosan tudják, hogyan készíthetik fel legjobban diákjaikat a közelgő megmér

„A nyelviskolát barátnőm ajánlotta, mert tavaly ő is a Katedrába járt és neki bevált, sikeres nyelvvizsgát tett.

"Nagyon meg vagyok elégedve a Katedra iskolával. Az Interneten, a honlapon megfelelő a tájékoztatás. Az e-mail címemre folyamatosan kapom az információkat.

"Azért a Katedrát választottam, mert a lakóhelyemhez közel, jól megközelithető helyen van és jó a hírneve. Valóban jók a tanárok, és az árak is.

"Nagyon kedves, türelmes és segítőkész hozzáállást tapasztaltam, amikor érdeklődtem a nyelvtanulási lehetőségekről. Az elsődleges szempont, ami számomra a legfontosabb, a rugalmas hozzá állás.

"Azért szeretek ide járni mert itt nagyon kedves, barátságos és segítőkész mindenki. Az órák nagyon jó hangulatban telnek és persze mindenki számíthat segítségre ha nem ért valamit.

„Manapság elengedhetetlen, hogy beszéljünk legalább egy idegen nyelvet. Ha ilyen céljaid eléréséhez színvonalas oktatást, ugyanakkor kellemes légkört szeretnél, akkor a KATEDRA a neked való hely.

"Nagyon jó a tanár, kellemes a légkör és színvonalas az oktatás. Sokat fejlődtem."