Katedra BitBázis Programozó Iskola

Tanulj programozni!
Programozás és kódolás 7-14 éveseknek
A logikus gondolkodás és a problémamegoldó készség fejlesztése alsós és felsős korosztályok számára

 

Programozni jó… Miközben programozol, megismered a saját gondolkodásodat, fejleszted a logikádat és a tanulási készségedet. Egyfajta alkotó varázslat...

Tanulj programozni mert:

  • Megtanít logikusan gondolkodni
  • Megtanít tanulni és javulhatnak tanulmányi eredményeid
  • Fejlődik a problémamegoldó képességed és kreativitásod
  • Fejlődik algoritmikus gondolkodásod, megtanulsz folyamatokban gondolkodni, tervezni, megtanulsz alkotni
  • Olyan képességekre teszel szert, melyeket később az élet különböző területein hasznosíthatsz
  • A megszerzett tudás magabiztossá tesz
  • Jelen digitalis világunkban ez a tudás egyre fontosabb, pár év múlva a programozói tudás ugyanolyan fontos lesz, mint egy idegen nyelv ismerete
  • Biztosak vagyunk abban, hogy élvezetes, vidám hangulatban, játékosan, könnyedén elsajátíthatod a programozás alapjait és készíthetsz saját számítógépes játékot, animációt, grafikát, aplikációt melyet megoszthatsz barátaiddal is.

Miről fogsz tanulni?

  • Scratch
  • Kodu
  • Stancyl

Mindhárom program gyerekbarát, blokkszerű programozási megoldással szerkeszthető, ahol a parancsok grafikus elemek segítségével vannak megjelenítve. Színük és formájuk segít a megkülönböztetésükben. A „fogd és vidd” technikának köszönhetően – az egér segítségével – a parancskészlet részről egyszerűen áthúzható a parancs a programozói felületre, és mint egy legóépítményt, összeillesztjük a program darabjait. Jól látható lesz a program szerkezete, világosan kitűnnek az egymásba ágyazások. A parancsblokkokat könnyű mozgatni, a paramétereket, feltételeket egyszerű átírni. A módosítások tetszés szerint, bármikor elvégezhetők. Mivel a parancsokat nem kell gépelni, így szintaktikai hiba nem kerülhet a programba, így a kudarc kellemetlen élménye is elmarad.

Alsós korosztály számára (7-10 éves korosztály):

Könnyű belátni: ha a diákok játéknak látják az eszközt, amit használniuk kell, sokkal tovább leköthetjük vele figyelmüket. S mialatt óriási lelkesedéssel merülnek el saját kis projektjük készítésében, észre sem veszik, mennyi alapvető fontosságú dolgot tanulnak a programozásról, algoritmizálásról és még sok kapcsolódó témakörről.

Ez csak játék, nem valami bonyolult programozás! – fogják mondani miközben szinte észrevétlenül sajátítják el a Scratch-ben a programozás alapjait.

A Scratch kreatív gondolkodásra, a logikai összefüggések megtalálására, valamint csapatmunkára tanítja a gyerekeket.
Azért Scratch, mert a fejlesztői (bostoni egyetem által kifejlesztett program) olyan programozói környezetet igyekeztek kialakítani, amely:

  • vizuális és interaktív, vagyis a programozó számára minden kéznél van jól látható helyen, így azonnal követheti az utasítások végrehajtásának az eredményét;
  • gyermekbarát, vagyis nemcsak a hagyományos matematikán alapuló, hanem olyan feladatok megoldására is alkalmas, amelyek érdekesek a gyermekek számára. A gyermekek mindig pontosan tudják, hogy mit szeretnének. Ebben a környezetben lehetőség van álló- és mozgóképi, hangi és zenei elemek párhuzamos ötvözésére, a gyermekek önálló kutatásokba kezdhetnek, miközben „észrevétlenül” tapasztalatot és programozói ismereteket szereznek.
  • szereplőközpontú, dinamikus, támogatja a játékok, animációk készítését. A különféle médiaelemek – kép és hang – vegyes használatával teret kap a programozó képzelőereje, és olyan interaktív programok születnek, ahol megmutatkozik a kreativitás. A diák nemcsak a beépített elemeket használhatja, hanem elkészítheti és importálhatja a saját szükségleteinek és ízlésének megfelelőket is, ezért beépítésre kerülnek különböző grafikai programok használatának elsajátítása is.
  • objektumorientált. Egy Scratch program alapeleme a szereplő(k). A program parancsai, utasításai valójában a felhasznált szereplők tulajdonságait és viselkedését írják le.

A környezet többnyelvű így a diák nemcsak anyanyelvén, de angolul is elsajátíthatja az utasítás sorozatokat.

Felsős korosztály számára (11-14 éves korosztály):

Ők azok a Z generációs fiatalok, akik már nehezen bírják, ha nincs WIFI azaz nincs „online világ”. Szabadidejük egy részét az online játékok töltik ki és sajnos „rabjai” az infokommunikációs eszközöknek, azonban tananyagunk segítségével megmutatjuk ezen eszközök okos használatát.

A programozás is lehet kreatív és intuitív! - a gyerekek akkor tanulják meg a programozást a legkönnyebben, ha ez együtt jár a felfedezés örömével, és több kreativitásra van szükségük, mintha csak egy átlagos videojátékkal játszanának.

A Kodu és a Stencyl egy roppant kreatív és látványos programozási környezet, melyben nemcsak megtervezhetik és elkészíthetik játékaikat, de néhány perc után már játszhatnak is velük.

A kifejezetten játékok készítésére alkalmas Microsoft Kodu és Stencyl fejlesztőkörnyezet a vizuális programnyelv használatával segíti a diákokat, hogy a programozók gondolkodásmódját játékosan elsajátíthassák.

  • Könnyen elsajátítható, intuitív, ikon alapú grafikus programozási nyelvek, amelyek megalapozzák a későbbi, akár az iparban is használható szaktudást.
  • Mivel grafikus programozási nyelvekről beszélünk, gyakorlatilag szintaktikai hibákkal nem találkozunk, így a diáknak mindig sikerélménye lesz
  • Végrehajtásnál lépésről lépésre látjuk az utasítások sorozatát, ki tudjuk következtetni pontosan, hol követtük el a hibát, programunk teljes egészében átlátható.
  • A kreatív grafikus programozási technikával már a fiatal korúak esetében is fejleszteni lehet az algoritmikus gondolkodást, a programozói kompetenciákat.

Ha a diák eljut arra a szintre, hogy tud absztraktizálni, képes lebontani a feladatot egyszerű elemekre, majd ezeket visszaépíti egy logikus szerkezetbe, ami egy helyesen működő programot eredményez, akkor megérte a fáradozást tanár és diák számára egyaránt.

Ma már minden gyerek a gép előtt ül, hamarabb tudják megnyitni a programokat, mint járnának. Több egyetem és néhány szülő is arra jutott, hogy ideje ebből előnyt kovácsolni: miért ne tanulhatnának valamit játékosan, amit később előnyükre fordíthatnak bármilyen szakterületen.

Egyre többen ismerik fel, micsoda kincset adhatnak gyerekeik kezébe, ha már kiskoruktól fogva programozni tanítják őket, hogy ne csak használni tudják a pc-t.

Fontos, hogy a gyermekek megtanulják a matematikai és számítási fogalmakat, és ugyanakkor kreatívan, szisztematikusan, algoritmikusan gondolkodjanak. Számos olyan tanulási lehetőség van, amely a számítógépet nemcsak bizonyos anyagok szemléltetésére használja, hanem a számítógépes programozás segítségével, lehetőséget nyújt az aktivizáló tanulásra, a digitális és matematikai kompetenciák együttes fejlesztésére. Ahhoz, hogy a diák, a számítógép segítségével, tervezni és alkotni tudjon, szükséges valamilyen programozási nyelv ismerete.

A programozás fejleszti az algoritmikus gondolkodást, a problémamegoldó készséget, a tervezési stratégiák – modularizáció és iteratív tervezés – megtanulását. A programozás megtanít tanulni!

Időbeosztás, árak

Heti 1 nap, 2 tanóra Árak

választható időpontok:

egy összegben fizetve:
59.000,- Ft/tanév
30.000,- Ft/félév

részletekben:
8.000,- Ft/hó

h, k, sz, cs, p  
15:45 - 17:15  
17:20 - 18:50  
 
szombat  
8:30 - 10:00  
10:10 - 11:40  
 
 

Beiratkozási határidő: 2016. szeptember 08.  
Tanfolyamok indulása: 2016. szeptember 12. hetében
1 tanév 60 óra, 1 félév 30 óra. 

Jelentkezés az alábbi elérhetőségeinken:

Katedra Székesfehérvár    Katedra Veszprém    Katedra Pécs
+ 36 22 791 216
fehervar@fehervar.hu
8000 Székesfehérvár, Palotai út 4.
  +36 88 568 810
veszprem@katedra.hu
8200 Veszprém, Bajcsy-Zs. u. 18.
  +36 72 525 538
pecs@katedra.hu
7621 Pécs, Rákóczi út 1.
 

Próbáld ki díjmentesen!

Minden diáknak legyen egy Kódolás Órája!

A "Kódolás Órája" egy 180+ országban diákok tízmillióit elérő globális mozgalom, melynek célja, hogy minél többen kipróbálhassák a programozást. Bárki részt vehet a Kódolás Óráján, amihez előzetes programozási tudás egyáltalán nem szükséges.

Az eseményhez a Katedra Programozó Iskola is csatlakozott, így szeretettel várjuk az alsós és felsős tanulókat, hogy a Code.org és Microsoft eszközök segítségével megtanulják a kódolás alapjait a különböző típusú játékfejlesztéseken keresztül (pl.: Minecraft, Kodu, Scratch).

A számítógépes eszközöket iskolánk biztosítja, a diákoknak semmit nem kell hozniuk!

A program időben 1,5 órát vesz igénybe. Tanáraink segítségével kipróbálható, milyen programozni, a foglalkozás végén pedig a code.org által kiállított, hivatalos, névre szóló oklevelet kapnak a résztvevők.

A részvételhez szükséges regisztráció az alábbi linkeken érhető el:

Székesfehérvári jelentkezés esetén: https://docs.google.com/forms/d/1VDH4UlFMWW-6aRjRxCNmf-Trlw7nUuUkuAzoRrK9NSc/viewform

Veszprémi jelentkezés esetén: https://docs.google.com/forms/d/1BqGCQ-sOdDvFtxUJZujjL4GcFX6ITVQtnA7DMa06WlA/viewform

Hiszünk abban, hogy programozni bárki meg tud tanulni könnyedén, játékosan és élménydúsan. Új szemlélettel és gyakorlati módszerekkel, képzett, fiatalos lendülettel bíró tanáraink segítségével a tanulás közös élménnyé válik. Most ebbe kívánunk betekintést adni a Kódolás Órája program keretében.

Kódolás Órája időpontunk és helyszíneink:

2016. szeptember (egyeztetés alatt)

Katedra Székesfehérvár    Katedra Veszprém    Katedra Pécs
+ 36 22 791 216
fehervar@fehervar.hu
8000 Székesfehérvár, Palotai út 4.
  +36 88 568 810
veszprem@katedra.hu
8200 Veszprém, Bajcsy-Zs. u. 18.
  +36 72 525 538
pecs@katedra.hu
7621 Pécs, Rákóczi út 1.

 

„A programozás megmozgatja a fantáziát, segít, hogy jobban használjuk az agyunkat, és létrehozz egy olyan gondolkodásmódot, amely hasznos lehet az élet minden területén”
Bill Gates / Microsoft

"Azt gondolom, hogy .... mindenkinek meg kell tanulni számítógépet programozni, mert az megtanít gondolkodni."
Steve Jobs / Apple

“Tizenöt éven belül ugyanúgy fogják oktatni a programozást, mint az írást, olvasást és csodálkozni fogunk, hogy miért nem hamarabb kezdtük el.”
Mark Zuckerberg / Facebook

“A telefonoktól az autókon át az orvostudományig életünk valamennyi területét egyre jobban átszövi a számítástechnika. Ha képes vagy alkotni a számítástechnikában, meg tudod változtatni a világot”
Susan Wojcicki / Google

Kapcsolat

Kövess minket

Vélemények

"A saját tempónkban haladhatunk a tanulmányainkban. 4 hónap alatt többet tanultam, mint a középiskolában. "

"Azért választottam a Katedrát, mert kedvező ajánlatokat kínált, és a testvérem is itt tanult. Nagymértékben hozzájárul nyelvtudásom fejlődéséhez, jó a közösség és a tanárok.

"A Katedra Nyelviskola nagyon családias légkört teremt illetve a tanárok alaposan felkészültek az órákra és a maximumot nyújtják a diákok számára!

„A nyelviskolát barátnőm ajánlotta, mert tavaly ő is a Katedrába járt és neki bevált, sikeres nyelvvizsgát tett.

"Nagyon jó tanárom van! Még nem régen kezdtem, de számomra már az siker, hogy nagyon megszerettem az angol nyelvet és örömmel tanulom és készülök fel."

"Az én véleményem a Katedra iskoláról abszolút pozitív. Nagyon szeretek ide járni tanulni, a csoport fantasztikus, nagyon jól érzem magam minden alkalommal.

Nagyon meg voltam elégedve mindennel, az időbeosztással, a rugalmassággal és főként az oktatás színvonalával. Két tanárt ismertem meg, mindketten nagyon felkészültek és kiváló pedagógusok.

"A színvonal megfelelő, minden eszköz és tényező adott a sikeres tanulmányokhoz, a tanárok megfelelően felkészültek, és pontosan tudják, hogyan készíthetik fel legjobban diákjaikat a közelgő megmér

"Azért a Katedrát választottam, mert a lakóhelyemhez közel, jól megközelithető helyen van és jó a hírneve. Valóban jók a tanárok, és az árak is.

"Teljesen kezdőként nagyon megnyugtató jó közösségben tanulni. A felkészült tanárnő jó előadó készsége sokat segít az idegen nyelv elsajátításában.